Клиентите очакват тяхната финансова институция да предоставя подходящи и висококачествени услуги и да гарантира сигурността на техните средства. За да приложат тези аспекти, финансовите институции прилагат принципа „Опознай своя клиент“.
Действайки в съответствие с този принцип, ние редовно искаме от нашите клиенти да предоставят информация за тяхната финансова дейност и постоянно да актуализират своите лични данни. Събирането на информация подпомага предотвратяването на финансови измами и кражби на самоличност и помага да се гарантира сигурността на Вашите средства и интереси.
Регистрацията Ви като клиент на ПФБК е процес изцяло съобразен с изискванията на приложимото законодателство и по-конкретно на Закон за пазарите на финансови инструменти (ЗПФИ), Закон за мерките срещу изпирането на пари (ЗМИП), Закон за мерките срещу финансирането на тероризма (ЗМФТ), Данъчно-осигурителен процесуален кодекс (ДОПК), Закон за защита на личните данни (ЗЗЛД), Делегиран регламент (ЕС) 2017/565 , наредби, правилници и други.
По-долу е описана възможност за отдалечена идентификация и сключване на договор с ПФБК.
I. Като физическо лице Вие трябва да приготвите най-малко:
1. Заверено копие от лична карта – лице и гръб, със собственоръчно изписани три имена, дата и подпис.
2. Документ за комунална услуга или банково удостоверение - сканирано копие или електронен файл за платена комунална услуга (ток, вода, парно) или банково удостоверение с ясно указани три имена и адрес по регистрация, като данните от документа и данните от личната Ви карта трябва да съвпадат.
II. Попълвате въпросник, който може да намерите ТУК, като в края му имате възможност да приложите гореописаните копия на изискуеми документи.
III. В рамките на 24 часа наш служител ще се свърже с Вас за уточняване на конкретни ден и час за осъществяване на видео връзка. Моля имайте предвид, че в хода на процедурата по идентификация може да Ви бъдат поискани допълнителни данни и документи с цел предоставяне на изясняване на обстоятелства и/или установяване на произход на средства.
IV. След проверка и одобрение от служител и като част от процедурата по идентификация, ще бъдете помолени да проведете видео разговор със служител, по време на който ще покажете лице и гръб на личната си карта. Разговорът ще бъде записан в съотвествие с изискванията на ЗМИП.
V. След приключване на процедурата по идентификация и изясняване на информацията изискуема по ЗМИП и ЗПФИ, ще Ви предоставим договор за инвестиционни услуги, който може да бъде подписан по един от следните три начина:
1. с квалифициран електронен подпис (КЕП) и изпратен по имейл
2. пред нотариус с нотариална заверка на подписа и изпратен по поща/куриер
3. на място в офиса на ПФБК.
VI. С подписване и получаване на договора сметката Ви за търговия с финансови инструменти се счита за отворена и може да се свържете със служител на trading@ffbh.bg за подаване на нареждания.
VII. В случай на сключване на договор с пълномощник е необходимо да предоставите нотариално заверено изрично пълномощно за извършване на сделки с финансови инструменти. Моля свържете се със служител е на compliance@ffbh.bg за повече информация и указания.
Забележка: Всички данни и документи, които ПФБК събира от клиенти и/или потенциални клиенти се съхраняват и/или унищожават в съответствие с изискванията на ЗЗЛД и Общ регламент относно защита на личните данни (Регламент (ЕС) 2016/679).